'ÜÇÜNCÜ YENİ'YLE ŞİİRE YENİDEN BAŞLADIM

Üçüncü Yeni’ haberini ilk okuduğumda içim kıpırdandı; ara verdiğim şiire yeniden başladım. Lisede edebiyat hocam, ilham geldiğinde yazabilmem için, gece yatağımın yanında kağıt-kalem ve mum bulundurmamı söylerdi. (Kadir Çetin)

 

HABERNEWS/ÖZEL-Kendi gibi cesur yürekli, güzel gönül dostlarıyla, yeni bir akım başlatan Üstad Sefa Koyuncu'ya, selam ve hürmetlerimle...                       

 

'ÜÇÜNCÜ YENİ'YE…

...

Merhaba güzel dost, kutlarım seni,

Bir akım başlattın, 'Üçüncü Yeni',

Yürekten sevdirdin, sevilmeyeni,

Bizlere yeniden, Sefa Koyuncu...

...

Duyguları önce, yürekten süzmek,

Sonra da ard arda, düzenli dizmek,

Şiiri ölçülü, heceli yazmak,

Bilirdik öteden, Sefa Koyuncu…

...

Hakiki dostların bağında öten,

Bülbül gibi güle vefa öğreten,

Bu akım, bizlere mirastı zaten,

Atadan dededen, Sefa Koyuncu…

...

Bu akıma destek olan dostlara,

Bu şiirden lezzet alan dostlara,

'Üçüncü Yeni'yi, bulan dostlara,

Selamlar gönülden, Sefa Koyuncu…

...

Kadirim, haddimi bilir söylerim,

Sizlere misafir gelir, söylerim,

Bu sevda uğruna ölür, söylerim,

Doğarım o külden, Sefa Koyuncu…

Kadir Çetin-Nazilli / 25.02.08

kadir.cetin@ipa.com.tr

***

Kadir Bey, "Üçüncü Yeni"yi bu derece doğru anlamanız ve 6+5=11 heceli güzel bir şiirle anlatarak, heyecanımıza ortak olmanız, doğrusu beni çok sevindirdi ve Üçüncü Yeni'nin geleceği açısından ümitlendirdi. Üstad, hitabınızı da, kendi adıma değil; Üçüncü Yeni'deki bütün gönül dostlarım adına kabul ediyorum. Evet, şiiri ölçülü, nesri kurallı yazan Üçüncü Yeni mensupları üstad şair ve yazarlardır. Üçüncü Yeni şair ve yazarları, ölçüsüz şiir ve devrik/ters cümleli nesir yazanlardan -ne kadar şöhretli olurlarsa olsunlar-  elbette ki üstündürler. Bu gerçek, zamanla herkes tarafından çok daha iyi anlaşılacaktır.

Kadir Bey, Üçüncü Yeni'yi bu kadar doğru anlayan ve güzel anlatan bir şâir olarak, aramıza hoş geldin. İnanıyorum ki, Üçüncü Yeni'ye... şiirini okuyan bütün gönül dostlarımız, benim duyduğum heyecanı fazlasıyla duymuşlardır. Yeni çalışmalarını bekler, sağlık, sıhhat ve esenlikler dilerim. (Sefa Koyuncu)

***

Teşekkürler, hayırlı çalışmalar üstadım; bizim gibi değersizlere, değer verip şiirlerimi yayınlıyorsunuz. İnanın yüzüm kızararak yazıyorum. Bizleri muhatap almanız bile başlı başına, sizlerin ne kadar kıymetli olduğunuzun nişanesidir. Şiir gönder sözünüzü emir telakki ediyor, daima dua ediyor, dua ve teveccühlerinizi bekliyorum... Sizi daima seven dost. (Kadir Çetin)

Nostalji…

         Şu hayat bir gemi, zamansa ırmak,

         Mevsimden mevsime, durmadan aktım.

         Bir yanda gayretim, menzile varmak,

         Bir yanda nostalji; geriye baktım…

Tahtadan kılıncım, kargıdan atım,

Uzaklar yakındı, bayırlar düzdü.

Çamurlu ellerim, kirli suratım,

Karanlık geceler, bize gündüzdü…

Bilyelerim…Tek hazinem onlardı,

Gazoz kapaklarım, kiprit çöplerim,

Dur bakayım! bir de, tüh-tühüm vardı,

Çıt-çıt ile dolu idi ceplerim…

Saklambaç, koşturmaç, çelik-çomaklar,

Üst üste konurdu, dokuz kiremit.

Bizimle coşardı, bütün sokaklar,

Atilla, İsmail, nerdesin Hamit! ..

Fırlattım mı göğe değerdi okum,

Sapanımsa, hızlı idi rüzgardan.

-Yemek hazır! ..-Anne ben tokum,

Oyun bitsin, geliyorum birazdan…

Sazlıklar bizimdi, ormanlık bizim,

Telden arabayla, yarıştık demin.

Kırlarda toplardık, böğürtlen üzüm,

Kulağın çınlasın senin ey Emin! ..

Kızlar ip atlasın, beş taş oynasın,

Biz göğe salalım uçurtmamızı,

Onlar hiç durmasın kaydırak kaysın,

Seçelim içinden en güzel kızı…

Şimdide sırada savaşçılık var;

-Anne! ..Nerde benim mantar tabancam?

Üstünde gezerken, düştüğüm duvar,

Ve de ayağımı, kesiveren cam…

Seni unutamam, köpeğim Çakır! ..;

Beyaz tüylerinde, yıllarım saklı.

Hurdalar toplardık, demir ve bakır,

Satardık onları, çocukluk aklı…

Hiç çıkmaz aklımdan asla o günler,

Kasnaklı uçurtmam yapışkan undan.

Alıp beni, geçmişe götürsünler,

Kaykıldım gemime, çam kabuğundan…

                  Kadir Çetin

***

Aramıza, çok güzel bir şiirle hoş geldiniz Kadir Çetin.

Ne iyi ettiniz de geldiniz. Usta elden çıkma şiir okumanın hazzı da bir başka oluyor. O güzel yüreğinize sağlık değerli kardeşim.

Başarılarınız daim olsun inşallah.

Saygımla selamlar...  (Sultan Yürük)

***

Sultan Hanım;

Teveccühleriniz  ve dualarınız için ayrıca teşekkür ederim. Sizin gibi ustaların bizleri muhatap almasının, bizim cesaretlenmemiz açısından olduğunu; yani haddimi kesinlikle biliyorum. Belki sizler ve yazılarını okuduğum o ustalar, benim kurumakta olan gönül pınarımı yeniden canlandırdınız... Bu sebeple, sjzlere ne kadar dua etsem az olur. Ama ediyorum. Sizi,  bilgisayarımda sık kullanılanlardan sonra, şimdi de, adres defterime kaydettim...))) Sitemizde yazdığı gibi...

Selamlar ve dualar, gönülden efendim... (Kadir Çetin)

***

Sefa Hocam;

Tam size bir şeyler yazmaya çalışırken, aynı anda sizden ve Sultan Yürük Hanımefendiden mailleriniz geldi. Şu an gözümün ve gönlümün yaşarmasından, fazla bir şey yazamıyacağım. Kendimi toplar ve güçlenirsem inşallah... Selam ve dualar efendim... (Kadir Çetin)

Kağıt, kalem ve mum…

Özgeçmişim…  

01.10.1966 yılında Nazilli’de doğdum. Babam, Isparta/ Gelendost/ Çaltı, annem ise Ankara/Beypazarı’ndan. Beş kardeşiz ve hepimiz Nazilli’de doğup büyüdük.

İlk ve orta öğrenimlerimi Nazilli’de tamamladıktan sonra, Bolu, G.Ü. M.Y.O’da Turizm bölümünde okudum. Üç yıl Bodrum Turgutreis’te, meslek üzerine staj ve çalışma yaptım.

1989 yılında, İzmir’de özel bir şirkette işe başladım. Aynı şirketin İzmir, Muğla, Aydın ve son olarak tekrar Nazilli’de çeşitli görevlerinde bulundum. Halen aynı şirkette, satış eğitimcisi ve yöneticisi olarak görev yapmaktayım.

Vatani görevime Bilecik’te başlayıp, G.Antep/Oğuzeli’nde tamamladım. Evliyim; 12 ve 4 yaşında, iki kız çocuğu babasıyım…

Şiir okuma ve yazma merakı bende küçük yaşlarda başladı. Lise ve sonraki yıllarda hep devam etti. Yoğun çalışma hayatım sebebiyle uzun süre ara verdiğim şiire, sizin gibi ustalar sayesinde yeniden başladım. “Üçüncü yeni” haberini ilk okuduğumda içim kıpırdanmış ve sizlere uzaktan dualar etmiştim...

Lisede edebiyat hocam, ‘ilham geldiğinde yazabilmem için bana gece yatağımın yanında kağıt-kalem ve mum bulundurmamı’ söylerdi…

***

Kadir Bey; Üçüncü Yeni’ye hoş geldiniz. Bir hemşehrimi burada görmek beni ayrıca mutlu etti. Ben de Gelendostluyum. Saygı ve selamlarımla..  (Mehmet Pektaş) 29.02.2008

Aranızda olmak beni de çok mutlu etti hemşehrim. Bizden de selam ve saygılar efendim. (Kadir Çetin)

***

Hoşgeldiniz Sayın Kadir ÇETİN   

Gelişinizle birlikte güzel bir eser de getirmişsiniz. Güzel bir hediye olmuş. Eli boş gelmemişsiniz. Ustalık bu olsa gerek. Kaleminiz daim olsun. Kutluyorum. (Saadet ÜN-04.03.2008)

--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~

ÜÇÜNCÜ YENİ BİLİM, DİL, EDEBİYAT, SANAT VE KÜLTÜR HAREKETİ

Yöneten: Sefa Koyuncu - E-posta: mavizaman@gmail.com

http://www.mavizaman.com   http://www.habernews.com

http://groups.google.com/group/KEAG - E-posta: KEAG@googlegroups.com

Türk-İslâm medeniyetine bağlı isen, nesri kurallı, şiiri ölçülü yaz!

~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

 

Kaynak: http://www.habernews.com/haber.asp?haberid=11193

Yorum Yaz
Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !